T a b i n c h o

"Well it hurts to see your mom crying"


"Det är inte ofta det händer. Men idag var en sådan dag, då allt gick fel för henne. Allting bara ramlade ur hennes händer. Först var det så tragiskt då det gick så mycket pengar åt för att köpa mat och dylikt. När vi väl var hemma försökte hon göra sitt bästa med att sätta in skivor i ett skåp men allt sket sig totalt. Allting ramlade. Vilket resulterade till en miljontals svordomar, som jag bara inte kan tåla.

Senare backade en lastbil upp på en väg bredvid, och jag trodde den skulle upp till övre huset. Hon gick för att titta vad som hänt i mitt rum, eftersom det är mörkt där, hon öppnade fönstret och klirr, glasskålen fylld med kaffebönor låg på golvet med en massa glassplitter och bönorna på golvet. Jag rusade in i rummet och skrek "Vafan händer!?", tänder lampan och ser allt på golvet... "Jag försökte bara öppna fönstret" klämmer hon ur sig och börjar lipa, det bara gör så ont att se henne göra det, eftersom det aldrig händer. Det var andra gången i mitt liv det hände. "Jag lovar att köpa en ny åt dig, förlåt". Jag kramar om henne och hon säger snyftandes "Allt går bara fel idag, ingenting går som det ska".

Sedan går hon snyftandes tillbaka till köket och fortsätter diska, jag går fram och frågar med gråten i halsen om jag skall fortsätta diska, istället för henne. Men då säger hon att hon klarar sig att jag kan gå och plocka upp allt i mitt rum. Jag går in i mitt rum, sätter ner mig på golvet, lipar för att det gör så ont att se henne gråta. Med glassplitter i händerna försöker jag ta upp de sista kaffebönorna och går sedan efter dammsugaren och dammsugar upp allt. "Jag ska köpa en ny åt dig", kommer det sedan igen en gång. Försöker intala om henne att hon behöver inte köpa en ny. Men det funkar inte så bra. Efter att allt är uppstädat, sätter jag mig tyst ner i soffan och funderar över det som hänt och känner hur jävla ont det gör. Knäpper på TV:n och låtsas som ingenting aldrig skulle ha hänt."

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback